Ahad, 21 Ogos 2011

laskar pelangi





Hari ni selepas solat zuhur aku terus menuju ke ruang tamu untuk menonton tv...aku menekan butang MENU untuk mencari mana-mana program tv yang menarik...sampai sahaja di chanel 104 aku tertarik dengan tajuk programnya " LASKAR PELANGI"...aku pernah mendengar tajuk ini...seperti jadul novel yang pernah rakan-rakan ku baca...

Hmm tetapi cerita ini sudah sejam setenggah dimainkan...banyak aku tertinggal dah...walaubagaimana pn aku teruskan menonton...tp yang aku nk cerita bukanlah tentang diriku...tapi meseg-meseg yang ada yang ada didalam cerita 'LASKAR PELANGI".....

Subhanallah...Masya-allah....sangat menyentuh hati kecilku...perjuangan kanak-kanak untuk menuntut ilmu penuh dengan sesungguhan....walaupun banyak dugaan yang meminpa mereka terus bangkit demi sebaris ilmu...sungguh menajubkan semangat mereka....semangat yang luar biasa...

Selain itu aku juga terasa terharu dengan akrab persahabatan yang dibina...penuh kejujuran dan keikhlasan...Masya-alllah...sungguh indah persahabatan yang sebegitu rupa...tetapi aku sedih....persahabatan pada masa kini walaupun nampak mesra tapi itu semua penuh kepalsuan...penuh dendam dan hasad dengki....Na'uzubillah...jauhkan lah perasaan itu dari diri ku....

Hmm nak tau lebih lanjut saksikanlah cerite tu sendiri...cari je kat youtube jumpe punye la...taip je "LASKAR PELANGI"...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan